Комітет з питань інтернет-реклами при Інтернет Асоціації України (ІнАУ) спільно з Gradus Research завершили дослідження — Ukrainian Digital Advertisers Insights.
Дослідження Ukrainian Digital Advertisers Insights — регулярний проєкт, який дасть змогу відстежувати ринок реклами в digital очима рекламодавців та буде проводитись один раз на рік. В першому дослідженні цього року взяли участь 106 респондентів, серед яких здебільшого були представники середніх та великих бізнесів, які займають в компанії позицію топ менеджера та менеджера середньої ланки та безпосередньо приймають рішення про роботу з digital-напрямку.
Проєкт було розроблено робочою групою, до складу якої увійшли члени Комітету з питань інтернет-реклами ІнАУ, а саме: Анна Ільєнко та Ірина Малахова (Gradus Research), допомогли із реалізацією опитування; Іван Кучеренко (NCG DIEVO), Ігор Потієвський (MediaHead) ідеолог цього проєкту, Андрій Скоцик (Укрпошта) консультування по клієнтській стороні.
Дослідження проводиться з метою отримання думки рекламодавців стосовно ринку реклами в digital, його розвитку та динаміки, затребуваних інструментів, майданчиків та використовуваних метрик для оцінки ефективності, а також вибору партнерів та формуванню команд для роботи з digital.
Ключові висновки:
Користування послугами digital-агенцій:
Більшість компаній (77%) при роботі з digital-рекламою звертаються за допомогою до сторонніх агенцій. Великий бізнес, порівнюючи з МСБ, значно частіше звертається за допомогою до сторонніх агенцій при роботі з digital-рекламою (91% vs 64%).
“Останнім роком існує тренд на збільшення інхаус-команд по роботі з digital-каналом всередині крупних компаній, проте результати дослідження свідчать про те, що більшість великого бізнесу все одно користується послугами агенцій по тих чи інакших питаннях. Цікаво буде подивитись результати дослідження наступного року, щоб оцінити, чи дійсно цей тренд існує” — коментує Іван Кучеренко.
Основні задачі користування послугами digital-агенцій: проведення медійних рекламних компаній (55%), контекстна реклама (47%) та SMM (45%). При цьому найменше до агенцій звертаються за розробкою digital-стратегій та аналітикою. В той же час, розробка digital-стратегії все частіше реалізується на оплатній основі і стає більш затребуваною послугою серед Топ менеджменту.
“Україна, за останні роки, наростила базу онлайн та офлайн курсів в сфері маркетингу, тож це допомогло збагнути цінність і значення стратегії для менеджменту компаній” — коментує Ігор Потієвський.
Найбільш важливими факторами при виборі підрядників для роботи з digital рекламою є розуміння бізнес-потреб клієнта з наданням оптимальних рішень (66%) та орієнтація агенції на ефективність та зниження витрат на рекламу (58%).
При виборі агентства більшість компаній звертають увагу на наявність портфоліо успішних проектів (68%), а наявність різноманіття послуг та Сертифікатів партнерства з Google/Facebook, як виявилось, не є важливою складовою для більшості компаній
Засоби digital реклами:
Інструменти, які найчастіше використовують компанії для роботи з digital рекламою — це SMM (75%) та банерна реклама (71%).
Facebook (88%), Instagram (78%), Google (75%) та YouTube (71%), — це основні digital-канали, які компанії використовують для просування власних брендів. При цьому найбільш ефективними з них є Google (82%), Facebook (75%), Instagram (71%).
Великий бізнес, порівнюючи з МСБ, користується більшою кількістю інструментів та каналів.
Для оцінки ефективності digital реклами, компанії найчастіше використовують безкоштовні (35%) і власні (34%) сервіси веб-аналітики та спеціальні дослідження. (34%). Основні показники ефективності: ціна кліка (CPC) (56%), показник клікабельності (CTR) (51%), коефіцієнт конверсії (CR) (50%) та ціна за дію (CPA) (46%).
Витрати компаній на digital рекламу:
Близько половини (43%) компаній готові платити digital агенціям за консалтинг.
“Цей інсайт особисто для мене, як для представника агенції, свідчить про те, що ера безкоштовних порад та пропозицій на рекламному digital ринку добігає кінця. Сподіваюсь, що скоро ми зможемо спостерігати за тендерами, в яких учасникам оплачується не тільки розробка креатива, а й стратегії в обов’язковому порядку” – коментує Іван Кучеренко.
Основний суб’єкт прийняття рішень про рекламний бюджет – топ-керівництво компанії, яке знаходиться в Україні (51%).
Більше половини (52%) компаній планують бюджети на рекламу на рік і більше. На такі терміни орієнтується значно більша частка великого бізнесу, порівнюючи з МСБ (70% vs 38%).
“Для Укрпошти, як великого рекламодавця, вкрай важливо розуміти горизонт планування інших великих компаній. А разом з тим і бачити в які напрямки буде перерозподілена більша частка бюджету. Адже крім прямої конкуренції, ми також конкуруємо за інвентар і людський ресурс”, — додав Андрій Скоцик, директор з маркетингу Укрпошти.
Основні продукти, на які компанії збільшили бюджет в 2021 році — SMM (33%) та Search (31%), майже стільки ж планують збільшити у 2022 на SMM (27%), а на Search (18%) значно менше ніж у 2021 році.
“На інші продукти, також зростуть витрати, але цьому буде сприяти не бажання рекламодавців, а інфляція ~20%” — коментує Ігор Потієвський.
У 2022 року дослідження Ukrainian Digital Advertisers Insights буде продовжено.
Повну версію загальних результатів дослідження можна знайти за посиланням: https://www.slideshare.net/AdcomUIA/ukrainian-digital-advertisers-insights-1-2021-2022